FAQ

Zit je met een vraag? 

Hieronder vind je al een aantal antwoorden op de vragen die mij het meest vaak worden gesteld.

Zit jouw vraag er niet tussen?
Contacteer mij dan voor een gesprek.   

Is er een verschil tussen WFPB en vegan?

Ja. 

Vegan (of veganistisch) eten houdt in dat je geen voeding van dierlijke oorsprong eet. Dus geen vlees, geen gevogelte, geen vis, geen eieren, geen melk, geen kaas of andere zuivel. 

WFPB bevat ook enkel voeding van plantaardige oorsprong, maar legt ook de focus op de voedingswaarde.
Als je kiest voor zo onbewerkt mogelijk, dan gebruik je volle rijst, volle granen, het volledige stuk fruit etc. Witte pasta, sandwiches, choco, koekjes, snoep, (zero) frisdranken en andere snelle suikers komen op die manier quasi niet voor op het menu.

Door te kiezen voor een WFPB-menu ben je ook snel en definitief verlost van je suikerdipjes.

Moet ik kunnen koken?

Neen, op zich niet. 

Het maakt het natuurlijk wel iets makkelijker als je weet hoe je bijvoorbeeld puree maakt.
Dat kan je uiteraard ook online terugvinden.

Ben je afhankelijk van je partner om het eten klaar te maken?
Dan heb je zijn/haar medewerking natuurlijk wel even nodig.
Mocht het nodig zijn, dan bekijk ik samen met jouw partner hoe dat het makkelijkst georganiseerd kan worden.

En in hoge nood, zijn er ondertussen al een aantal plantaardige restaurants en cateraars die super lekkere alternatieven bieden.

Voor alles is een oplossing.


Is dit een dieet?

Neen.

Een dieet zoals we het meestal kennen is iets tijdelijk. Iets wat op lange termijn soms zelfs schadelijk kan zijn. Denk bijvoorbeeld maar aan een soep-dieet.

Whole-Food Plant-Based of volwaardig en plantaardig is dus geen dieet. Het is iets wat je je hele leven kan én mag volgen. Liefst zelfs !

Je zult echter merken dat het makkelijker is om all-the-way te gaan dan half-en-half.
Hoe exact je het uiteindelijk volgt is echter volledig aan jou.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x